субота, 14 березня 2015 р.

Урок з християнської етики для 6 класу "Слухати і приймати слова правди"

«СЛУХАТИ І ПРИЙМАТИ СЛОВА ПРАВДИ»

Урок для 6 класу
Автор Любов Венета, вчитель християнської етики 
Великоберезовицької ЗОШ І-ІІІ ст.
 Тернопільського р-ну, Тернопільської обл. 

Мета
Освітня: розкрити та підкреслити особливе значення Божого Слова в житті людини; навчити учнів проводити дослідження; активізувати пізнавальну діяльність в учнів.
Виховна: формувати свідому та відповідальну особистість учня на основі християнських духовних цінностях; сприяти визначенню учнями власної життєвої позиції.
Розвиваюча: продовжувати розвивати в дітях їхні таланти та вміння аналізувати, порівнювати та узагальнювати факти.
 Біблійна основа: Лк. 8: 5-15
Ключові вірші:
«Боже слово диве та діяльне, гостріше від усякого меча обосічного, – проходить воно аж до поділу душі й духа… І спосібне судити думки та наміри серця» (Євр. 4:12).
«Будьте  ж виконавцями слова, а не слухачами самими, що себе самих обманюють» (Як. 1:22).
Обладнання: 
Ілюстрації до притчі «Про сіяча», зразки зернових культур, презентації «Хліб усьому голова» та «Крок уперед», карти, вислови відомих людей про Святе Письмо.
Міжпредметні зв’язки:
Історія, біологія, українська мова та література, географія, образотворче мистецтво.
Література до уроку:
Біблія / Пер. проф. І. Огієнка. – К.: УБТ, 2002.
Біблійний путівник для дітей.
Біблія для тебе: ілюстровані біблійні історії для молоді/укл. Хейс С., Кемп Л., пер. англ. Мов. Огієнка І. – Донецьк: ОБФ «СХІДНОЄВРОПЕЙСЬКА МІСІЯ», 2010. – Вид. 2-ге, 272 с.: іл.
Основи християнської етики / Підручник.
Інтернет – ресурси.


ХІД УРОКУ

ВСТУПНА ЧАСТИНА


І. Організаційний момент
Вітання. Представлення гостей уроку. Спільна молитва.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
На попередньому уроці ми розглядали тему «Вибір цінностей».
Запитання: 
Чого навчає нас притча «Про скарб і перлину»?
Який найдорожчий скарб в твоєму житті?
Чим цінні для нас небесні скарби?
Як зробити правильний вибір цінностей?


ОСНОВНА ЧАСТИНА

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Кожна людина в житті обирає свій шлях. Часто не задумуючись про наслідки, робить багато помилок, якім можуть нашкодити не лише їй, а й іншим. Що робити, щоб не поламати своє життя, не завдати болю ближнім і, найважливіше, не образити Бога і здобути небесні скарби? Хто і що може нам допомогти? Цю проблему досліджували учасники проекту «Слухати і приймати слова правди», назва якого і є темою нашого уроку.
Діти записують тему уроку в зошит.
Створюючи людину, Господь знав, що в неї будуть слабкі і сильні сторони. Люблячи, Він ніколи не залишає її без Своєї батьківської опіки. Помічником і охоронцем для неї є Його Слово, яке тисячоліттями звучить до нас із Біблії. І сьогодні Творець звертається до нас: «Будьте ж виконавцями слова, а не слухачами самим, що себе самих обманюють» (Як. 1:22). А про вплив Божого Слова на людину говорить наступний ключовий вірш нашого уроку: «Боже слово диве та діяльне, гостріше від усякого меча обосічного, – проходить воно аж до поділу душі й духа… І спосібне судити думки та наміри серця» (Євр. 4:12).
Діти записують ключові вірші в зошити.
На минулому занятті ви були:
- ознайомлені з проектом (темою та метою);
- розподілені по групах, кожна з яких мала провести своє дослідження, в ході якого ви обговорювали отримані результати та готували їх до представлення у вигляді презентацій.
Сьогодні ми ознайомимося з підсумком вашої роботи.

ІV. Сприймання нових знань.
1. Представлення результатів роботи групи «Художники»
Діти, читаючи виразно текст притчі, одночасно демонструють ілюстрації до неї (прикріплюючи до дошки).
1.1. Діти самостійно читають текст притчі «Про сіяча» (Лк. 8:5-15).
2. Представлення результатів дослідження «Коло думок» групи «Журналісти»
На попередніх уроках діти даної групи отримали завдання взяти інтерв’ю в духовних осіб та учасників олімпіади з висвітлення такого питання: «Чи можна розподілити людей на групи по схильності до тих чи інших гріхів відповідно до категорій названих Ісусом у притчі «Про сіяча»?», а також підготувати власну відповідь на дане питання.
2.1. Думка пресвітера.
2.2. Думка священика.
2.3. Думка учасників IV-го етапу Всеукраїнської олімпіади з християнської
       етики в м. Острог.
2.4. Думка журналістів.
3. Представлення результатів дослідження «Панорама життя людей в часи Ісуса Христа»  «Історики».
Завдання: дослідити умови життя і діяльності людей в часи Ісуса Христа  (побутові умови, технологія вирощування зернових культур, переробка отриманої продукції).
4. Представлення результатів дослідження «Крок уперед» групи «Агрономи».
Завдання: створити презентацію з висвітленням наступного питання «Види зернових культур і сучасна технологія їх вирощування».
5. Представлення результатів роботи «Хліб – усьому голова» групи
   «Режисери».
Завдання: створити презентацію про зерно та його значення в житті людини.
V. Закріплення та узагальнення знань
Робота з підручником
Дати відповіді на питання ст. 56.
Як ви можете відповісти тепер на питання «До якого ґрунту належить моє серце?»
Що допомагає рости зерняткові та людині духовно?
Чи бережливо ставлюся до хліба?


ПІДСУМОК УРОКУ

VI. Підсумок
Матеріали даного проекту свідчать про те, що зерно – основа життя людини. В народі кажуть «Хліб – усьому голова». За шматочок хліба, пару зерен в роки Голодомору люди віддавали життя. А чи задумувалися ви над тим, скільки праці, здоров’я та любові (!) сьогодні вкладено в ароматний окрайчик хліба, який щодня лежить на вашому столі. Ми не уявляємо собі, як можна прожити без булочки, тістечка, печива, хліба. Так було, є і буде. Хліб і людське життя нерозривно пов’язані. Саме тому Ісус обрав зерно символом Божого Слова. Тим самим Він наголошує на важливості Духовного хліба в нашому житті. Якщо не будемо читати Святого Письма, жити за Заповідями Божими, будемо духовно голодні, будемо грішити. Тож нехай душа кожного із присутніх буде родючою землею, в якій посіяне зерно дасть багатий урожай, щоб ми були «виконавцями Слова, а не слухачами самими, що себе самих обманюють».
В ході досліджень ви спілкувалися з різними людьми, обговорювали різні точки зору, знаходили багато інформації, яка допомогла вам зрости духовно, поглянути іншими очима на, здавалось би, повсякденні речі. Та, найголовніше, що ви побачили, що в основі кожної праці закладена любов. Божа рука перебувала з вами, коли ви збирали необхідний вам матеріал; Господь допомагав знайти потрібну книжку, поспілкуватися з людиною, висловити власну думку, зрозуміти, що Він завжди є поруч вас. І якщо будете звертатися до Нього по допомогу, Він ніколи вам не відмовить. Все залежить від вас, на якому місці у вашому житті буде Бог і Його Слово.
Вірш ст. 56 (зачитує вчитель)
Розкрийте навстіж кожен своє серце,
До Істини, яка завжди жива.
Я щиро вірю, що на чаші денця
Всіх душ впадуть Ісусові Слова.
VII. Домашнє завдання
Опрацювати п.8, ст. 53 – 56.
Написати твір-роздум «Що потрібно робити, щоб виріс добрий плід моєї душі?»
VIIІ.  Оцінювання роботи учнів 
ІХ.   Подячна молитва
«Господи! Щиро дякуємо Тобі за урок. За зерна, які сієш в наші душі через священиків, вчителів, батьків та ближніх. Просимо Тебе, щоб зерно, посіяне Тобою сьогодні на цьому занятті, дало добрі сходи, щоб ми завжди і в усьому бачили Твою волю. Дякуємо за всі ласки, які Ти на нас зсилаєш. А також просимо в наміренні кожного з присутніх, за навернення грішників, людей, які потребують молитви і за яких немає кому помолитися, за всіх хворих, одиноких, тих, хто далеко від дому».

Немає коментарів:

Дописати коментар