пʼятницю, 13 березня 2015 р.

Інтегрований урок української літератури та історії України в 11 класі

  
  
  
  
Інтегрований урок української літератури та історії України 
в 11 класі  
на тему:   
"Література рідного краю.  
Олександр Вільчинський «Останній герой»"  
  
  
  
  
  
  
Розробила:  
вчитель української мови і літератури  
Великоберезовицької ЗОШ І-ІІІ ст.  
Венета Любов Степанівна  
  
  
  
  

  
  
Тернопіль, 2014  
  
11 КЛАС   
Урок № 
Інтегрований урок української літератури та історії України 
Тема: Література рідного краю.  
           Олександр Вільчинський «Останній герой». 
Мета: 
Освітня: ознайомити учнів з життям і творчістю нашого земляка –  сучасного        письменника Олександра Вільчинського та  діяльністю УПА на Тернопільщині; розглянути актуальність проблем, піднятих в романі; навчити проводити дослідження; активізувати пізнавальну діяльність учнів. 
Розвиваюча: розвивати вміння працювати з текстом твору та історичними джерелами, збирати  аналізувати, порівнювати та узагальнювати факти. 
Виховна: формувати національно свідому та відповідальну особистість через знання історії та літератури свого краю. 
Тип: урок - дослідження. 
Обладнання: портрет письменника,  його твори, карта України періоду діяльності УПА, виставка книг на тему УПА, аудіо записи пісень, диски з презентаціями, телевізор, комп’ютер. 
Епіграф:       Споконвіку тебе захищали, 
                        Віддавали своє життя, 
                        Ті, хто любив тебе як державу, 
                        Україно, мати моя! 


                                                                  Хід уроку 
І. Організаційний момент 
    Вітання. Спільна молитва. 
ІІ. Вірш 
ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності. 
     Країна неповторної краси і глибокої духовності, країна, в якій свято бережуть традиції і щоразу виборюють право на життя, країна, в якій не згасає дух свободи, хоч  його століттями прагнули згасити. А він то затихав, то знову спалахував яскравим вогнем боротьби.  
     Наш урок присвячений вивченню творчості ще одного із великого грона славних імен рідного краю – сучасного українського письменника Олександра  Вільчинського. 
Твір, який ми будемо розглядати, заставляє нас перегорнути сторінки героїчного минулого – історії УПА, спів ставити з подіями сьогодення і замислитись над питанням: «А що зробив, роблю для своєї Вітчизни я? Чи можу назвати себе патріотом?» 
Дати відповідь на це питання нам допоможе  
проект «Література та історія рідного краю. «Останній герой» О.Вільчинського та останній з учасників УПА на Тернопільщині», 
назва якого і є темою нашого уроку. 
Діти записують тему уроку в зошити 
Учасники проекту були поділені на групи, кожна з яких мала провести своє дослідження, в ході якого ви обговорювали отримані результати та готували їх до представлення у вигляді презентацій : 
І гр.- дослідники – історики 
ІІ гр.. дослідники – біографи 
ІІІ гр. дослідники – критики. 
     Сьогодні ми ознайомимося з підсумком вашої роботи. 
ІV. Сприймання нових знань. 
  1. Представлення результатів роботи групи «Історики» 
Попередньо учні отримали завдання – використовуючи історичні факти  дослідити діяльність УПА на теренах Тернопільщини ( мета УПА, чисельність, дії, прізвища, імена, відношення влади і звичайних людей до їхньої діяльності) і створити презентацію. 
  1. Представлення результатів роботи групи «Біографи-літературознавці» 
Завдання:зібрати біографічні дані та дослідити творче надбання митця, оформити результати у вигляді презентації. 
  1. Представлення результатів дослідження  групи «Журналісти» 
Їхнім завданням було отримати інтерв’ю  в автора роману Олександра Вільчинського з висвітлення питань причини написання роману, достовірності подій та імен поданих у творі і його бачення розвитку подій на Майдані. 
У.  Аналіз роману «Останній герой» О.Вільчинського 
1. Тема, ідея, сюжет роману. 
2. Характеристика головних персонажів. 
3. Проблематика роману. 
4. Художні особливості. 
Гра « Доведи або спростуй твердження»: 
  • Вважаю, що цей твір сьогодні не є актуальним тому,що… 
  • Для мене персонажі роману не є прикладом… 
  • Діяльність УПА нічого не дала, окрім жертв. 
Підсумок уроку 
      Матеріали даного проекту свідчать про те, що сьогодення і майбутнє нашої держави залежить від нас самих. Щоб йти в майбутнє, ми повинні знати добре минуле, щоб було на що опертися, мати за приклад, і , щоб не повторити помилок. 
  



      
       

Немає коментарів:

Дописати коментар